Czy influencerzy mogą wspomagać działania SEO

Błyskawiczny rozwój mediów społecznościowych stwarza zupełnie nowe, wcześniej niedostępne możliwości, wywierając też coraz większy wpływ na wiele aspektów życia codziennego. Jedną z nich, do tego mającą duży potencjał w zakresie pozycjonowania, są influencerzy.

Influncer, w dużym uproszczeniu, to po prostu rozpoznawalna osoba, będąca – najczęściej, chociaż nie jest to regułą – blogerem lub blogerką. Prowadzenie swojej działalności umożliwia im rozwijanie relacji z własną grupą odbiorców, dzięki czemu zyskują również możliwość wywierania w pewnym stopniu wpływu na ich poglądy, decyzje, działania itp. Dzięki oferowanym przez wspomniane kwestie możliwościom „marketing wpływu” zaczyna się cieszyć szybko wzrastającą popularnością pośród reklamodawców – idol swoich fanów, promujący daną markę lub oferowane przez nią produkty własnym „autorytetem”, może w bardzo naturalny sposób skłaniać ich do nabywania promowanych usług, czy produktów, lub też np. wykreować w gronie swoich odbiorców pozytywny wizerunek marki, z którą współpracuje.

Jednak w jaki sposób powyższe może pomóc w odniesieniu korzyści branży SEO? Nawiązując współpracę z influencerem zyskujemy unikalną szansę na skorzystanie z możliwości umieszczenia na jego kanałach prowadzących do strony nad którą pracujemy linków – ten banalnie prosty ruch pomaga na wydatne wzmocnienie profilu linków. Biorąc pod uwagę powyższe szczególnie cenni będą ci influncerzy, którzy posiadają własne strony internetowe od wielu lat. Jednak opisany powyżej przykład jest tylko jedną z wielu okazji na „podrzucenie” swoich odnośników. Nie mniej użyteczne są banery reklamowe na stronie influencera, tudzież zamieszczony w opisie filmu na YouTubie link prowadzący do Naszej strony. Wartym uwagi pomysłem jest też tworzenie hasztagów nawiązujących do pozycjonowanej strony, czy firmy, których mógłby on użyć na Instagramie – takie działanie również wpłynie pozytywnie na pozycję strony w rankingach.

Prowadząc działania powinniśmy wnikliwie obserwować pojawiające się informacje dotyczące prowadzonej przez Nas kampanii – współpraca może napędzać „ruch” także poza kanałami gwiazdy z którą współpracujemy, przenosząc się na inne fora, czy grupy. Dzięki temu szybko zorientujesz się, jakich efektów powinieneś oczekiwać w najbliższej przyszłości.

Jak widać na przykładzie powyższego influencerzy mogą wspomagać działania SEO. Biorąc pod uwagę rosnącą konkurencje na rynku oraz podejmowane przez Google działania systematycznie komplikujące prowadzenie prac związanych z pozycjonowaniem warto rozważyć skorzystanie z tej nowej możliwości do wspomagania działań związanych z pozycjonowaniem strony.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz

No Replies to "Czy influencerzy mogą wspomagać działania SEO"

    Leave a reply

    Your email address will not be published.