Formy relaksu korzystne dla umysłu

Umiejętność psychicznego odpoczywania jest na wagę złota, biorąc pod uwagę szybkie tempo życia i mnogość wyzwań jakie stoją przed nami każdego dnia. Umysł przeciążony jest nieustannym bombardowaniem różnego typu informacjami, presją i stresującymi sytuacjami. Można jednak wprowadzić go w stan relaksu. Podpowiadamy, jakie są sposoby na szybkie odprężenie.

Medytacja

Medytacja wymaga treningu, natomiast jest już udowodnione naukowo, że nawet poświęcenie kilka minut dziennie na medytację ma bardzo korzystny wpływ na samopoczucie. Wystarczy znaleźć cichą i spokojną przestrzeń, wygodnie usiąść (z wyprostowanym kręgosłupem!) i skupić się na oddechu. Co to oznacza? Chodzi o to, by zwrócić swoją uwagę do wewnątrz, zobaczyć jak ciało reaguje na proces wdechu i wydechu, zignorować wszystkie myśli, starając maksymalnie skupić się na procesie oddychania. Już po kilku chwilach organizm wejdzie w przyjemny stan odprężenia.

Techniki relaksacyjne

Okazuje się, ze relaks dla umysłu zapewnić można poprzez specjalne techniki. Jedną z nich jest tzw. technika relaksacyjna Jacobsona, która polega na rozluźnianiu poszczególnych grupy mięśni. Można bez przeszkód wykonywać ją w domu. Wystarczy znaleźć w Internecie listę poszczególnych grup mięśni do napinania i rozluźniania bądź znaleźć nagranie, na którym głos lektora informuje nas, co robić. Ważne jest, by wykonywać wszystkie czynności w luźnych i wygodnych ubraniach, najlepiej na macie, która zapewnia komfort.

Poduszka masująca

Masaż jest jedną z najskuteczniejszych form relaksu, pozytywnie wpływając na ciało i ducha. Aby szybko i skutecznie się odprężyć, skorzystać można ze specjalnego gadżetu jakim jest poduszka relaksacyjna. Znaleźć są można w ofercie sklepu Casada. Poduszka pozwala na bierny odpoczynek, dostosowując się do kształtu kręgosłupa, choć sięgnąć można także po poduszki przeznaczone do innych części ciała – stóp, pośladków i brzucha. Wszystkie modele wykorzystują urozmaicone techniki masażu, zarówno ugniatające, jak i wibracyjne. Część z nich posiada także opcję ogrzewania, dzięki czemu rozkurczają mięśnie, a także przyśpieszają krążenie krwi. Poduszka masująca Casada nie tylko sprawia, że organizm ulega rozluźnieniu, a dolegliwości bólowe znikają. Jest to także świetny relaks dla umysłu.

W wirze codziennych spraw nie wolno zapominać o chwili dla siebie. Odpoczynek ciała i umysłu jest kluczowy, by dobrze radzić sobie z życiowymi wyzwaniami. Okazuje się, że wystarcz kilka minut dziennie, by skutecznie wyciszyć się, uregulować oddech i wejść w przyjemny stan odprężenia.

No Replies to "Formy relaksu korzystne dla umysłu"

    Leave a reply

    Your email address will not be published.