Orzeł Bielik

blog społecznościowy

Biznes i finanse

Poradnik Managera

Poradnik Managera

Czy zastanawiasz się czasem jakimi zasadami powinieneś się kierować jako dobry manager? W końcu to od ciebie zależy sposób zarządzania kadrą, wpływanie na zaangażowanie, motywowanie i wspieranie pracowników, a także organizowanie pracy i przydzielanie zadań. Przyjrzyjmy się więc regułom, które pomogą ci w lepszym wypełnianiu tych obowiązków.

Traktuj wszystkich uczciwie.

Mierz ludzi jedną miarą, niezależnie od swoich prywatnych sympatii i antypatii. To sprawi, że zbudujesz zaufanie i spójny wizerunek oraz wpłyniesz na komfort swoich podwładnych.

Okazuj zainteresowanie.

Wszyscy chcemy, by ktoś troszczył się o nas i interesował naszymi sprawami. To nas podbudowuje i sprawia, że czujemy się ważniejsi.

Słuchaj.

Często podczas rozmowy nie skupiamy się na tym, co mówi druga osoba. W tym czasie sami formułujemy własna wypowiedź w głowie. To sprawia, że niczego się nie dowiadujemy, przez co zostajemy ze swoimi starymi założeniami i perspektywami. Słuchanie zmusza nas do zauważenia innego spojrzenia i weryfikacji własnych przekonań, co nie jest często komfortowe, dlatego tak niewielu z nas poświęca na to czas.

Dostrzegaj zaangażowanie.

Wystarczy krótka wypowiedź o tym, że masz świadomość nakładu pracy swoich podwładnych. Drobna pochwała za prawidłowo wykonane obowiązki może pozytywnie wpłynąć na jakość współpracy.

Wystarczy krótka wypowiedź o tym, że masz świadomość nakładu pracy swoich podwładnych. Drobna pochwała za prawidłowo wykonane obowiązki może pozytywnie wpłynąć na jakość współpracy.

Angażuj się w przemyślane działanie.

Podejmuj kroki w wyznaczonym kierunku, z jasnych powodów. Pamiętaj, by mieć drugi plan. Manager nie może pozwolić sobie na ciągłe rozpraszanie uwagi.

Przyznawaj się do swoich błędów.

Każdy czasem się myli. Jest to zupełnie naturalne, jednak nie każdy potrafi się do tego przyznać. Bądź jednak świadomy, że próby ukrycia swoich błędów wzbudzają wątpliwości w wiarygodność. Jednocześnie dbaj o to, by je zminimalizować podnosząc kompetencje i stając się ekspertem w danej dziedzinie.

Pamiętaj, że zmiana jest prawem życia.

Nieustannie więc staraj się przystosować do zmieniających warunków – społecznych, technologicznych czy też gospodarczych. Reaguj na to, co dzieje się na rynku.

Staraj się myśleć w sposób proaktywny.

Skupiaj się na możliwościach bardziej niż na ograniczeniach. Co mogę zrobić, w jaki sposób rozwiązać problem? Jak można spojrzeć na to z innej perspektywy? Bez proaktywności nie istnieje twórczość. W świecie dużej odpowiedzialności i oczekiwań narracja ofiary nie jest tą właściwą.

Bądź teamplayerem.

Prawdziwy manager jest członkiem zespołu, a nie jedynie osobą wydającą polecenia i podejmującą decyzje. Większy szacunek zyskasz pracując ramię w ramię z podwładnymi.

Przestrzeganie tych reguł bywa wyzwaniem, zwłaszcza w sytuacji, gdy odczuwasz silny stres i presję. Pamiętaj jednak, że twoje zachowanie wpływa na otoczenie, chociażby ze względu na pełnioną rolę. Twoje oddziaływanie ma większy zasięg niż przypuszczasz. Stosując się do tych zasad możesz mieć pewność, że twoja efektywność jako managera – lidera grupy wzrośnie, a wraz z nią zadowolenie pracowników. Sprawdź także jaki styl kierowania grupą reprezentujesz. Przyniesie to także korzyści organizacji, dla której wspólnie pracujecie.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *